Jumaat, Ogos 07, 2009

LET`S TALK ABOUT OUR REAL FUTURE......

Mati itu adalah benar, bukan cerita 1001 malam, liang lahad itu benar, soalan kubur, pertanyaan nunkar nakir itu benar bukan dusta, pukulan kubur, siksana kubur, ular Saujatul Akra itu benar,

Kesepan, kesunyian dalam kubur sampai kiamat itu benar, ulat-ulat, cacing, kala jengking, lipan-lipan yang akan merobek daging di dalam kubur adalah benar, dataran mahsyar, pertemuan di hari hisab, perhitungan itu semua adalah benar........Cuma manusia sahaja yang berat mahu membenarkannya.

Syurga neraka adalah milik Allah swt. Tidak pernah Allah `menswasta`kan syurga kepada mana-mana individu, atau kepada mana-mana pertubuhan disebabkan tidak mampu lagi menjaganya. Walaupun kita PAS sekali pun, UMNO sekali pun mahupun PKR sekali pun.......bukan parti yang menentukan ke syurga atau ke neraka. Parti hanya wasilah, bukan Ghoyah (matlamat), maka agama melarang taksub kepada parti atau mana-mana individu.

Lebih teruk lagi, PAS meletakkan logo bulan hijau purnama sebagai LOGO SYURGA. Bila di tanya ni logo apa.......mereka jawab ni la logo syurga. Sebab itu logo syurga di tampal di kopiah, di kereta bahkan di balai-balai mereka. Sapa yang isi borang berlogo ini, maka dia akan masuk syurga......Bukankah ini mengadakan benda-benda baru dalam agama?.Jangan kita adakan hal-hal baru dalam agama, kerana itulah kesesatan yang nyata.

Marilah kita bersatu di bawah satu wawasan bernegara. Buatlah kebaikan dan hubungan yang akrab bukan sahaja kepada Allah, malah sesama manusia. Apatahlagi sesama muslim. Ini tuntutan Islam. Inilah amal syurgawi.

Salafi Abu Amri Zulfiqar

1 ulasan:

  1. Salam Ustd,

    Kadang-kadang kita terasa kesal juga bila ada individu cerdik pandani agama yang memutar belitkan ilmu untuk kepentingan diri.

    Mereka inilah yang mempergunakan agama untuk memesongkan pemikiran umat, memecahbelahkan umat semata-mata untuk memenuhi permintaan nafsu serakah mereka....

    Adilkah bagi umat yang telah terdidik dengan para ilmuan yang begini ?

    BalasPadam

ADUKAN ISU DAN MASALAH ANDA